FA | EN | AR
يکشنبه ١٠ ارديبهشت ١٣٩٦
جمع بازديدكنندگان امروز: 459
جمع بازديدها تاكنون: 12964798
 4555 بازدید

وظایف اداره پرسنلی

1- تهيه گواهی کارپرسنل:
1-1- رسمی، پيمانی و طرحی: با عنايت به اينکه حقوق و مزايا از سال 86 از طريق وزارت امور اقتصاد ودارايی پرداخت می‌شود، لذا گواهی کار پرسنل رسمی، پيمانی و طرحی ستاد سازمان براي ارايه به ذيحسابی به منظور پرداخت حقوق و مزايای ماهانه پانزدهم هر ماه تهيه و تغييرات ايام بعدی در گواهی کار ماه آتی محاسبه می‌شود. اين گواهی کار پس از تهيه جهت تاييد به دفتر اداره کل منابع انسانی ارسال و پس از تاييد مراتب طی نامه ای جهت اخذ دستور به دفتر معاونت اداری و مالی ارسال که پس از تاييد ايشان و صدور دستور پرداخت به ذيحساب، حقوق و مزايا قابل پرداخت خواهد بود.

نکته مهم: چنانچه پرسنل پيمانی در طول مدت يک ماه بيش از 3 روز از مرخصی استعلاجی استفاده كنند حقوق و مزايای ايام مرخصي ايشان از طريق سازمان تامين اجتماعی پرداخت خواهد شد لذا در صورت استفاده پرسنل از مرخصی استعلاجی بيش از 3 روز مراتب بايستی در اولين فرصت توسط فرد يا مسوول مربوطه به اداره آمار پرسنلی اعلام شود. بديهی است در صورت عدم اعلام، اين ايام به منزله غيبت تلقی و حقوق و مزايای آن پرداخت نخواهد شد.

1-2- پرسنل قراردادی: با عنايت به اينکه حقوق و مزايای پرسنل دارای قرارداد انجام کار مشخص در قالب حق الزحمه پرداخت می‌گردد، لذا حق الزحمه اين پرسنل با عنايت به مفاد قرارداد فی مابين بيستم هر ماه بر مبنای کار مزد و ساير مزايای متعلق به آن محاسبه و پس از تاييد مدير کل منابع انسانی جهت اخذ دستور پرداخت به دفتر معاونت اداری و مالی سازمان ارسال می‌شود .لازم به ذکر است در ادارات کل استان‌ها کليه حقوق و مزايای پرسنلی پس از تاييد مدير کل استان قابل پرداخت خواهد بود.

1-3- پرسنل تحت پوشش شرکت: گواهی کار پرسنل تحت پوشش شرکت طرف قرارداد در پايان هر ماه تهيه و پس از تاييد مدير کل منابع انسانی جهت ارسال به شرکت مذکور به اداره کل خدمات و پشتيبانی سازمان ارسال می‌شود. 

2- به‌کار گيری نيروی انسانی:
2-1- عقد قرارداد انجام کار مشخص: مشمولين تصويب نامه شماره 84515/ت34613هـ مورخ 15/12/84 هيات محترم وزيران واصلاحات بعدی آن: سازمان از تاريخ 1/7/85 با عنايت به بند 1و2 اين تصويبنامه و بخشنامه شماره 70597/34613 مورخ 15/6/85 معاون اول محترم رييس جمهور اقدام به عقد قرارداد انجام کار معين با پرسنل تحت پوشش شرکت‌های خدماتی نمود و در سال 86 نيز بر اساس بخشنامه شماره 4848/100 مورخ 20/1/86 سازمان مديرت وبرنامه ريزی کشور با افراد مشمول تصويبنامه فوق الذکر که تا تاريخ 1/7/85 در قالب شرکت‌های خدماتی در سازمان خدمت می كرده‌اند، قرار داد انجام کار مشخص منعقد كرد. اين پرسنل از لحاظ قوانين و مقررات مشمول قانون کار و تامين اجتماعی بوده و حقوق و مزايای آن بر اساس اين قانون محاسبه و پرداخت می‌شود.

2-2- پرسنل تحت پوشش شرکت‌های خدماتی: با عنايت به اينکه اين پرسنل به صلاح‌ديد سازمان پس از تاييد هسته گزينش به خدمت مشغول می‌شوند، لذا پس از تاييد مدير کل خدمات و پشتيبانی پرسنل مورد نياز به هسته گزينش معرفی و پس از تاييد آن هسته جهت اشتغال به‌کار به شرکت طرف قرارداد معرفی می شوند.

3- محاسبه اضافه کار:
3-1- تهيه ليست اضافه کار: شماره رديف، نام و نام خانوادگي، عنوان پست سازماني، اضافه كارساعتي، كارتكس، اضافه كار روزتعطيل، ساعت تعداد دفعات، ساعت پيشنهادي واحدمربوطه، اضافه كارمصوب مرخصی ساعتی، مرخصي استحقاقي، مرخصي استعلاجي، ماموريت، تاخیر در ورود، تعجیل در خروج، تاخیر، تعجیل، ساعت دفعه.
              
پس از پايان هر ماه، ساعات ورود و خروج پرسنل کنترل شده و فرم خام اضافه کاری با توجه به ساعات کار انجام شده خارج از ساعات اداري كاركنان براي هر اداره به صورت جداگانه تهيه و لغايت دهم هر ماه در اختيار روسای ادارات قرار می‌گيرد. روسای ادارات ساعات اضافه کاری مورد نظر را با توجه به دستور العمل‌هاي داخلی ستاد سازمان پيشنهاد و پس از تاييد مدير کل مربوطه حداکثر ظرف سه روز به اداره آمار پرسنلی عودت می‌شود. سپس ساعات مصوب با توجه به دستور العمل‌های اضافه کاری، کنترل و در صورت مغايرت موضوع به واحد مربوطه منعکس و تغييرات لازم اعمال خواهد شد. بعد از اين مرحله ليست گواهی اضافه کار تهيه و پس از تاييد مدير کل منابع انسانی طی نامه‌ای براي اخذ دستور پرداخت به دفتر معاونت اداری و مالی ارسال می‌شود.
در اين فرم، اضافه کار ساعتی و همچنين روز تعطيل توسط واحد کارتکس تکميل شده، تاخير در ورود، تعجيل در خروج و تعدادآن‌ها استخراج و ثبت می‌شود، همچنين مرخصی ساعتی و تعداد دفعات آن و مرخصی روزانه استفاده شده توسط فرد کارمند به منظور آگاهی مديران و احتساب اضافه کار آنان در فرم ثبت می‌شود.

3-2- نحوه محاسبه مبلغ يک‌ساعت اضافه کاری:
3-2-1-پرسنل رسمی،پيمانی و طرحی:
مبلغ يک‌ساعت اضافه کار= { حقوق مبنا + افزايش سنواتی + فوق العاده شغل + 35% فوق العاده شغل+ مابه التفاوت حداقل دريافتی + حق جذب} ÷160
3-2-2- پرسنل قراردادی و شرکتی:
مزد يک‌ساعت کار روزانه = مزد روزانه ÷ 33/7
مزد يک‌ساعت اضافه کار = 140%* مزد يک‌ساعت کار روزانه

4- نظارت بر ورود و خروج پرسنل:
کليه پرسنل موظفند هنگام ورود و خروج از سازمان نسبت به ثبت ورود و خروج خود در واحد کارتکس اقدام كنند، به طوری که هيچ يک از پرسنل نبايد بدون ثبت ساعت خروج سازمان را ترک كنند. همچنين چنانچه فرد قصد خروج از سازمان در ساعات اداری به منظور انجام امور شخصی و يا اداری را داشته باشد بايد نسبت به تحويل برگه استفاده از مرخصی ساعتی و يا ماموريت اداری کمتر از يک روز به واحد کارتکس اقدام و سپس از سازمان خارج شود. بديهی‌است در صورت عدم ارايه برگه‌های مذکور مراتب به عنوان غيبت تلقی و حسب مقررات برخورد خواهد شد. همچنين در صورتی که پرسنل قصد استفاده از مرخصی روزانه را داشته باشند بايد برگه درخواست استفاده از مرخصی روزانه که به امضا مسوول مربوط رسيده باشد را به واحد کارتکس تحويل نمايند.
آئين نامه حضور و غياب كاركنان دولت

( تصويب‌ نامة‌ شمارة‌ 81450 مورخ‌ 27/11/65 هيأت‌ وزيران ) هيأت‌ وزيران‌ در جلسه‌  28/10/1365بنا به‌ پيشنهاد شماره‌ 3435/د مورخ‌ 1/10/1365 سازمان‌ امور اداري‌ و استخدامي‌ كشور آيين‌نامه‌ مربوط‌ به‌ حضور و غياب كاركنان‌ دولت‌ را به‌ شرح‌ زير تصويب‌ كردند:

ماده‌ 1ـ كليه‌ كاركنان‌ دستگاه‌هاي‌ اجرايي‌ مكلفند ساعات‌ تعيين‌ شده‌ براي‌ ورود به‌ محل‌ خدمت‌ و خروج‌ از آن‌ را رعايت‌ نموده‌، ساعات‌ ورود و خروج‌ خود را در كارت‌ يا دفتر حضور و غياب ثبت‌ نمايند مگر آنكه‌ از سوي‌ مقام‌ ذيصلاح‌ دستگاه‌ مربوط‌ براي‌ ورود و خروج‌ هريك‌ از آنان‌ كتباً ترتيب‌ ديگري‌ مقرر شده‌ باشد.
ماده‌ 2ـ ورود به‌ محل‌ خدمت‌ بعداز ساعت‌ مقرر و بدون‌ كسب‌ مجوز قبلي‌ تأخير ورود محسوب‌ گرديده‌ و با مستخدمي‌ كه‌ تأخير ورود داشته‌ باشد به‌ شرح‌ زير رفتار مي‌شود:

الف‌ ـ تأخير ورود تا 2 ساعت‌ در هرماه‌ قابل‌ اغماض‌ بوده‌ و در مرخصي‌ استحقاقي‌ منظور مي‌گردد.
ب‌ ـ تأخير ورود بيش‌ از 2 ساعت‌ در ماه‌ مستلزم‌ كسر حقوق‌ و فوق‌العاده‌ شغل‌ و مزاياي‌ شغل‌ ومزاياي‌ مستمر مستخدمين‌ رسمي‌ و ثابت‌ و اجرت‌ و فوق‌العاده‌ مخصوص‌ و ساير فوق‌العاده‌هاي‌ مستخدمين‌ پيماني‌ يا دستمزد كاركنان‌ خريد خدمت‌ و قراردادي‌ به‌ ميزان‌ كل‌ ساعات‌ تأخير خواهد بود.
ماده‌ 3ـ خروج‌ از محل‌ خدمت‌ زودتر از ساعات‌ مقرر نيز تعجيل در‌ خروج‌ محسوب‌ گرديده‌ و حسب‌ مورد مشمول‌ حكم‌ قست‌ هاي‌ «الف‌» و «ب‌» ماده‌ 2 خواهد بود.
ماده‌ 4ـ تأخير ورود در موارد زير موجه‌ محسوب‌ گرديده‌ و مدت‌ تأخير درهر صورت‌ جزو مرخصي‌ استحقاقي‌ منظور خواهد شد:
الف‌ ـ وقوع‌ حوادث‌ و سوانح‌ غيرمترقبه‌ براي‌ مستخدم‌، همسر و فرزندان‌ تحت‌ تكفل‌ و نيز ساير افراد خانواده‌ درصورتي‌ كه‌ تحت‌ تكفل‌ وي‌ باشند.
ب‌ ـ احضار مستخدم‌ توسط‌ مراجع‌ قضائي‌ و انتظامي‌ با ارائه‌ گواهي‌ مرجع‌ احضار كننده‌.

تبصره‌ـ تشخيص‌ موارد مذكور در اين‌ ماده‌ با مدير واحد ذيربط‌ خواهد بود.

ماده‌ 5ـ به‌ مستخدمي‌ كه‌ درهرماه‌ بيش‌ از 4 بار تأخير ورود يا تعجيل‌ خروج‌ غيرموجه‌ داشته‌ باشد و جمع‌ مدت‌ تأخير مزبور به‌ بيش‌ از 4 ساعت‌ درماه‌ برسد درقبال‌ مجموع‌ تأخير براي‌ ماه‌ اول‌ و دوم‌ كتباً اخطار داده‌ خواهد شد و براي‌ ماه‌ سوم‌ فوق‌ العاده‌ شغل‌ مستخدم‌ خاطي‌ بميزان‌ 30 درصد و براي‌ ماه‌ چهارم‌ به ميزان‌ 50 درصد و براي‌ ماه‌ پنجم‌ به‌ ميزان‌ صددرصد و به‌ مدت‌ يك ماه‌ كسر خواهد شد و در صورت‌ تكرار پرونده‌ مستخدم‌ جهت‌ رسيدگي‌ به‌ «هيأت‌ رسيدگي‌ به‌ تخلفات‌ اداري‌» ارجاع‌ خواهد گرديد.

تبصره‌1ـ تأخير ورود يا تعجيل‌ خروج‌ بيش‌ از 8 ساعت‌ در هرماه‌ درهرحال‌ مشمول‌ حكم‌ اين‌ ماده‌ خواهد بود.
تبصره2ـ درمورد مستخدميني‌ كه‌ قبلاً به‌ علل‌ ديگري‌ بجزموارد فوق‌الذكر، فوق‌العاده‌ شغل‌ آنان‌ قطع‌ گرديده‌ از سومين‌ ماهي‌ كه‌ تأخير ورود يا تعجيل‌ خروج‌ آنان‌ به‌ حد نصاب‌ فوق‌ برسد، پرونده‌ امر به‌ هيأت‌ رسيدگي‌ به‌ تخلفات‌ اداري‌ ارجاع‌ خواهد شد.


آموزش مداوم

سامانه آموزش مجازی

طرح دادپزشک

گالری تصاویر و انتشارات
در چه مواردي سقط جنين جايز است؟
کشف نزاع‌های ساختگی در معاینات پزشکی قانونی
اردبیل» افتتاح ساختمان پارس آباد
آ.غربي» معاينه 77 هزار نفر در سال قبل
تهران» مرگ 359 نفر در حوادث كار
تهران» مراجعه بيش از 9 هزار نفر در پي نزاع
لرستان» كاهش معاينات روان‌پزشكي
ك.ب» كاهش مراجعين نزاع
نشانی: تهران، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت، کدپستی: 1114795113
تلفن: 4-55609071، دورنگار: 55608003، تلفن گویا: 55606061
پیام کوتاه: 20001372 ایمیل: info@lmo.ir‬