FA | EN | AR
دوشنبه ٠٣ مهر ١٣٩٦
جمع بازديدكنندگان امروز: 4220
جمع بازديدها تاكنون: 13493257
 34155 بازدید
معرفي:

عنوان:  اداره كل منابع انساني
مدير كل:  دكتر محمدرضا اربابی

مديريت منابع انساني، تهيه، تامين، استفاده، پرورش، حفظ و صيانت نيروي انساني سازمان را بر عهده دارد به طريقي که کارکنان با شايستگي، توانمندي، رغبت و فداکاري به انجام وظايف و تکاليف محوله بپردازند و هدف‌هاي اصلي سازمان را به نحو کارا و اثربخش تحقق بخشند.
به بياني ديگر مديريت منابع انساني، جنبه‌هايي از مديريت سازمان است که با کليه امور مرتبط با عامل انساني از جمله برنامه‌ريزي استخدام، آموزش و به‌سازي، ارزشيابي عملکرد کارکنان، بازنشستگي،‌ بيمه، امور رفاهي كاركنان و ... سروکار دارد. نظام مديريت نيروي انساني به چهار جز يا سيستم فرعي به شرح زير تقسيم مي‌شود:

ادارات و واحدهای زیرمجموعه

الف) اداره آمار پرسنلي و دبيرخانه
ب) دبیرخانه ستاد سازمان
ج) اداره کارگزینی
د) اداره رفاه


اداره آمار پرسنلی:
 اين اداره وظيفه نظارت بر ورود و خروج پرسنل و تهيه گواهی کار کليه کارکنان ستاد سازمان و محاسبه اضافه کار به منظور پرادخت حقوق و مزايای ماهانه را برعهده دارد همچنين به‌کار گيری نيروی انسانی و عقد قرارداد با افراد حقيقی به منظور اشتغال به‌کار آنان در سازمان و طی مراحل گزينش از وظايف اين اداره است.

وظایف اداره آمار پرسنلی


دبيرخانه مرکزی ستاد سازمان:
دبيرخانه امور اداری ستاد سازمان وظيفه دريافت، ثبت، تفکيک و ارجاع کليه مکاتبات وارده، و ثبت، تفکيک و ارسال مکاتبات صادره از سازمان و  ضبط و نگهداری سوابق را به عهده دارد.

وظایف دبیرخانه مرکزی ستاد سازمان


اداره كارگزيني :

   اين اداره وظايف متعددي شامل برگزاري آزمون‌هاي استخدامي، به كارگيري نيروي انساني و طی مراحل گزينش، صدور احكام پرسنل شاغل، كنترل مرخصي‌هاي استفاده شده پرسنل، انجام امور مربوط به بازنشستگي، ارزشيابي پرسنل و ساير امور به شرحي كه در ذيل به توضيح آن مي پردازيم.

وظایف اداره کارگزینی

4-ارزشيابي:
معيارهاي ارزشيابي:
1- معيارهاي عملكردي
فعاليت‌ها و پروژه هايي كه فرد در راستاي اهداف سازماني انجام مي‌دهد.
2- توسعه فردي
1- فعاليتهاي آموزشي كه كاركنان جهت افزايش دانش و مهارت شغلي خود از طريق دوره هاي آموزشي يا خود آموزي انجام ميدهد.
2- انتقال دانش و مهارتهاي شغلي خود به ديگران
3- به كارگيري روشهاي جديد فناوري در انجام وظايف سازماني
4- چاپ كتاب يا ارائه مقاله در مجلات و روزنامه هاي معتبر
5- داشتن تقدير نامه از مقامات بالاتر

كاربرد نتايج ارزشيابي در تصميمات اداري :
1-استفاده از نتايج ارزشيابي در آموزش كاركنان دولت.
كساني كه در ارزشيابي حد نصاب نمره را كسب نمايند به دوره هاي آموزشي بهبود مديريت معرفي مي شوند.
كساني كه در ارزشيابي حد نصاب نمره را كسب ننمايند در دوره آموزشي شغلي و تواناييهاي عمومي و فرهنگي ،اجتماعي مي توانند شركت كنند.
 2- استفاده از نتايج ارزشيابي در طرح مسير ارتقاي شغلي.
اگر مستخدم در ارزشيابي حد نصاب نمره را كسب نمايد مدارك و مستندات جهت دريافت عنوان كارشناس ارشد ،خبره يا عالي، بر اساس "طرح مسير ارتقاي شغلي كاركنان دولت "بررسي مي شود.
3- استفاده از نتايج ارزشيابي در تغيير شغل.
به منظور اعمال ضابطه شايستگي در انتصاب كاركنان به پست هاي مديريت و سرپرستي و همچنين به منظور انطباق استعدادها و توانايي هاي كاركنان با نيازمنديها و الزامات مشاغل مورد تصدي و افزايش كارآيي آنان، ضمن رعايت ساير قوانين و مقررات اعمال مي‌گردد.
4- استفاده از نتايج ارزشيابي در ارتقاي گروه.
كاركناني كه در دوره ارزشيابي ، حدنصاب مقرر در ارزشيابي ( 60 امتياز از 100 امتياز ) را كسب نمايند، ارتقا گروه با رعايت ساير ضوابط انجام خواهد شد.
زمان ارتقاي گروه كاركناني كه در هر دوره ارزشيابي حد نصاب نمره را كسب ننمايند 6 ماه تا يك سال به تعويق خواهد افتاد.
5- استفاده از نتايج ارزشيابي در تعيين ضريب افزايش سنواتي
6- استفاده از نتايج ارزشيابي در افزايش فوق العاده شغل
7- استفاده از نتايج ارزشيابي در اعطاي گروه تشويقي

5- آموزش كاركنان:
1- معرفي پرسنل به مديريت آموزش و پژوهش استانداري جهت طي دوره هاي آموزشي مصوب حين خدمت  با توجه به پست سازماني مستخدم.
2- دريافت گواهينامه دوره آموزشي طي شده مستخدم از سازمان مديريت و برنامه ريزي.
3- احتساب ساعات طي شده در كلاسهاي آموزشي توسط مستخدم، جهت استفاده از مزاياي آموزشي ( صدور 176 ساعت ) واعمال يكسال تعجيل در ارتقا گروه.


6- بازنشستگي كاركنان دولت:
7-1- بازنشستگي اختياري
شرايط:
 داشتن 60 سال سن يا 30 سال سابقه خدمت
مراحل:
1-تقاضاي بازنشستگي از دستگاه
2-ابلاغ بازنشستگي
3-فرم اطلاعات برقراري حقوق بازنشستگي (فرم شماره 1)
4-فرم محاسبه خدمت و تغييرات حقوق و مزايا (فرم شماره 2)
5-پرونده استخدامي (شامل حداقل احكام كارگزيني مبني بر استمرار و تمام وقت بودن خدمت ،مرخصي بدون حقوق،غيبت، انفصال موقت ياماموريت به ساير دستگاه ها )
6-برقراري حق اولاد و عائله مندي
مستند:
بند الف ماده 74 قانون استخدام كشوري ، مستنبط از ماده 3 قانون اصلاح مقررات بازنشستگي و وظيفه مصوب 13/12/68 مجلس شوراي اسلامي
7-2- بازنشستگي پيش از موعد
شرايط :
داشتن 50 سال سن و 25 سال سابقه خدمت براي آقايان و داشتن 20سال سابقه خدمت براي خانم ها

مراحل:
1-تقاضاي بازنشستگي از دستگاه
2-ابلاغ بازنشستگي
3-فرم اطلاعات برقراري حقوق بازنشستگي (فرم شماره 1)
4-فرم محاسبه خدمت و تغييرات حقوق و مزايا (فرم شماره 2)
5-پرونده استخدامي (شامل حداقل احكام كارگزيني مبني بر استمرار و تمام وقت بودن خدمت ، مرخصي بدون حقوق ، غيبت ، انفصال موقت با ماموريت به ساير دستگاه ها )
6-برقراري حق اولاد و عائله مندي
مستند:
تبصره يك ماده 2 قانون اصلاح مقررات بازنشستگي و وظيفه مصوب 13/3/1368
تبصره 3 ماده واحده مشاغل سخت و زيان آور مصوب 1/9/1367
(مستخدم مرد 50 سال سن و 20 سال خدمت)


7-3- بازنشستگي اجباري
شرايط:
- مستخدمي كه 65  سال سن و هر قدر خدمت دارد.
- مستخدم آماده به خدمت كه به سن 60 سال رسيده .
- مستخدمي كه پس از يكسال آماده به خدمت شرايط بازنشستگي (مرد 50 سال سن و 25سال خدمت و زن 20 سال خدمت) را دارا باشد.
مراحل:
1-كپي شناسنامه
2-ابلاغ بازنشستگي
3-فرم اطلاعات برقراري حقوق بازنشستگي (فرم شماره 1)
4-فرم محاسبه خدمت و تغييرات حقوق و مزايا (فرم شماره 2)
5-پرونده استخدامي (شامل حداقل احكام كارگزيني مبني بر استمرار و تمام وقت بودن خدمت ، مرخصي بدون حقوق ،غيبت ، انفصال موقت با ماموريت به ساير دستگاه ها )
6-برقراري حق اولاد و عائله مندي

7-4-بازخريدي: 
  مراحل:
1-تقاضاي بازخريدي از دستگاه
2-ابلاغ بازخريدي
3-فرم اطلاعات برقراري حقوق بازنشستگي (فرم شماره 1)
4-فرم محاسبه خدمت و تغييرات حقوق و مزايا (فرم شماره 2)
5-برقراري حق اولاد و عائله مندي
تبصره: در صورتيكه مستخدم طبق راي هيئت تخلفات اداري به بازخريد از خدمت محكوم شده باشد ،راي مربوطه طبق مقررات به مستخدم ابلاغ ميشود. 
  مستند:
بند ط ماده 9 قانون تخلفات اداري مصوب 6/9/1372  مجلس شوراي اسلامي (بازنشستگي با نقليل يك يا دو گروه)

7- ازكارافتادگي:
- ازكارافتادگي به سبب انجام وظيفه: افزايش 1 يا 2 گروه تشويقي
-  از كارافتادگي به سبب حوادث 
مراحل:
1-تقاضاي از كار افتادگي از دستگاه
2-ابلاغ از كار افنادگي
3-فرم اطلاعات برقراري حقوق بازنشستگي (فرم شماره 1)
4-فرم محاسبه خدمت و تغييرات حقوق و مزايا (فرم شماره 2)
5 – مصوبه شوراي استخدامي در خصوص ازكارافتادگي
مستند:
مواد 79 و 60 و 84 قانون استخدامي كشوري

8- فوت:
-بازنشسته متوفي    
-  شاغل متوفي    
 مدارك بازنشسته متوفي
1-كپي عقدنامه
2-كپي گواهي حصر وراثت
3-كپي صفحه اول و دوم وراث واجد شرايط
4-كپي گواهي فوت مستخدم (صادره از ثبت احوال)
5-فرم تعهد نامه مبني بر عدم ازدواج و اشتغال به كار فرزندان اناث
6- تكميل فرم اطلاعات (فرم شماره 1)
7- ارائه گواهي اشتغال به تحصيلات عاليه فرزندان  ذكور بيش از 20 سال
مدارك شاغل متوفي از انجام وظيفه:
1-كپي عقدنامه
2-كپي گواهي حصر وراثت
3-كپي صفحه اول و دوم وراث واجد شرايط
4-كپي گواهي فوت مستخدم (صادره از ثبت احوال)
5-فرم تعهد نامه مبني بر عدم ازدواج و اشتغال به كار فرزندان اناث
6- تكميل فرم اطلاعات (فرم شماره 1)
7- ارائه گواهي اشتغال به تحصيلات عاليه فرزندان  ذكور بيش از 20 سال
8-تكميل فرم محاسبه مدت خدمت (فرم شماره 2)
9-پرونده استخدامي (بند 5 مدارك )
مدارك شاغل متوفي عادي:
1-كپي عقدنامه
2-كپي گواهي حصر وراثت
3-كپي صفحه اول و دوم وراث واجداشرايط
4-كپي گواهي فوت مستخدم (صادره از ثبت احوال)
5-فرم تعهد نامه مبني بر عدم ازدواج و اشتغال به كار فرزندان اناث
6- تكميل فرم اطلاعات (فرم شماره 1)
7- ارائه گواهي اشتغال به تحصيلات عاليه فرزندان ذكور بيش از 20 سال
8-تكميل فرم محاسبه مدت خدمت (فرم شماره 2)
9-پرونده استخدامي (بند 5 مدارك )
10-مصوبه شوراي اموراستخدامي(سازمان مديريت و برنامه ريزي)
مستند:
ماده 81 تا 84 قانون استخدام كشوري:
9- آزمون
1-مراحل دريافت مجوز استخدام:
الف )اعلام رديف هاي بلاتصدي توسط اداره كل طرح و برنامه
ب) تكميل فرم هاي مربوطه
ج) ارسال فرم ها جهت دريافت مجوز استخدام به معاونت توسعه نيروي انساني رياست جمهوري در ستاد سازمان و استانداري ها در ادارات كل پزشكي قانوني استان ها
2- بعد از دريافت مجوز متن آگهي استخدام تهيه و به معاونت توسعه نيروي انساني رياست جمهوري جهت تائيد ارسال مي شود.
3-بعد از دريافت تائيد متن آگهي استخدام، با وزارت ارشاد جهت چاپ آگهي در روزنامه مكاتبه ميگردد.
جهت تهيه آگهي ذكر تاريخ هاي زير ضروري است:
o تاريخ آزمون
o تاريخ ارسال مدارك
o تاريخ تحويل كارت ورود به جلسه
4-بعد از چاپ آگهي مدارك متقاضيان بررسي مي گردد:
مدرك تحصيلي
پايان خدمت براي آقايان
فتوكپي شناسنامه
مدارك ايثارگري
عكس
فرم درخواست
5- اسامي متقاضياني كه مدارك ناقص ارائه كرده اند حذف ميگردد.
6-كارت ورود به جلسه صادر مي شود.
7- تحويل كارت
8-برگزاري آزمون
9- اعلام نتايج
10-مصاحبه
11-گزينش


اداره رفاه سازمان

رسیدگی به بیمه خدمات درمانی، بیمه تأمین اجتماعی و رسیدگی به دفترچه ها، بیمه تکمیلی، خوابگاه ها، کارت شناسایی، ... و کمک های غیر نقدی بخشی از فعالیت های اداره رفاه سازمان است.

وظایف اداره رفاه سازمان

 

شماره تماس: 55619191


آموزش مداوم

سامانه آموزش مجازی

طرح دادپزشک

گالری تصاویر و انتشارات
احکام «سقط جنین» از منظر رهبر انقلاب
در چه مواردي سقط جنين جايز است؟
خ.رضوي» بازديد رييس سازمان از پروژه آزمايشگاهي
سمنان» برگزاري دوره آموزشي
تهران» مراجعه بيش از 33 هزار نفر در پي نزاع
خ.شمالي» صدمات ساختگی قابل تشخیص است
خ.جنوبي» افتتاح ساختمان پزشكي قانوني
اصفهان» برگزاري جلسات آموزشي
نشانی: تهران، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت، کدپستی: 1114795113
تلفن: 4-55609071، دورنگار: 55608003، تلفن گویا: 55606061
پیام کوتاه: 20001372 ایمیل: info@lmo.ir‬